Kubbe

Kubbe

söndag 9 januari 2011

hur jag fick Kubbe

ÅÅ jag mins det som om det var i går...
Min kära vän Anna ringde och sa att hon hittat valpar som hon vill och kolla på. Då hennes familj inte kunde köra upp henne så erbjöd jag mig själv att följa med upp till ljusdal där uppfödarna bor.

När jag lagt på luren till detta samtal med min vän slog det mig "hur sjutton ska jag komma därifrån utan hundvalp själv?" valpar här den effekten på mig,  jag vill ha dom allihop. Nåå här måstes det tas ställning innan vi åker (det skulle dröja dryga veckan innan vi skulle åka upp).

Jag bodde just då i en lägenhet men nu ändrade jag mitt liv fort. Jag frågade min kära stora syster om jag fick flytta hem till henne och skaffa valp, till henne uttryckte jag det även att jag kan passa hennes son när hon jobbar natt.

Jag ringde till uppfödaren och frågade om de hade valpar kvar. JA det hade dom. Vilken lycka. De hade två hanar och en tik kvar.

Jag och Anna åkte upp för att titta på valparna. Jag hade sett bilder på dom på internet oj så gulliga och små dom var. Vi satt där i bilen och pratade om hur vi skulle göra framöver och tänk om vi inte ville ha någon av valparna... frågorna och förväntningarna var många. Jag frågad Anna vilken hon ville ha. Anna velade mellan hane eller tik. Jag hade fastnat för den bruna hanen, men vi visste inte om den fanns kvar. Vet inte varför jag fastnade för den, men den var bara min på något sett.

Väl framme så möttes vi av de trevligaste uppfödarna någonsin. Oj oj alla mina framtida uppfödare ni har att leva upptill. Vi fick förutom ett trevligt bemötande god fika, middag och sovplats för natten. Valparna oj så söta och gulliga de var, jaa man ville ta med sig varenda en hem.

Nu skulle vi få träffa de valpar som var "kvar" att välja på. En svart tik, en svart hane och sist kom den bruna hanen. AA vilken lycka han var kvar. Ja jag hade ju redan bestämt mig så jag var ju klar kan man ju säga. Men jag hade sagt till Anna eftersom du hittade valparna och är den som verkligen ska ha en valp. Du väljer först och skulle du vilja ha den Bruna hannen så är han din. (sen att jag skulle slå ihjäl henne och röva bort den bruna hanen från henne det fick hon lista ut själv =D haha) Anna valde länge mellan tiken och hanen vi diskuterade länge och väl. Men tillslut så valde Anna den svarta hanen och jag fick välja den bruna hanen. Dom hade redan fått namn "Kubbe"eller Kubik som han egentligen heter och Kulo.

När vi var upp första gången var de ca 6 veckor så det skulle dröja några veckor till innan vi fick ta hem dom. Så dagen efter åkte vi hem nöjda och glada.

fortsättning följer......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar