Kubbe

Kubbe

torsdag 13 januari 2011

Kubbe är mätt =D

Kubbe har inte varit lycklig idag. En dag som denna då nästan alla varit sjuka har Kubbe kommit lite i kläm. Så idag får man sova i soffan på kvällen =)

Jag har ju glömt berätta att Kubbe blev mätt (mat mätt) för nog första gången i sitt liv natten till i tisdags!!

Jag hade köpt en påse med hundmat som jag på kvällen DUMT nog inte tog undan helhjärtat från golvet. Jag trodde i min dumhet och alldeles för trötta hjärna att den påsen kommer Kubbe inte röra... Och om han skulle det så hör jag det för det är en riktigt prasselpåse till säck.
Tänkte inte mer på det sovhela natten och på morgonen så fick Alyssia hälla upp maten till Kubbe, det hamnade nog 10 bitar i matskålen resten utanför =) Det är nu jag gör min upptäckt. Kubbe slänger sig inte över maten som han brukar. Min förta tanke var "han e sjuk", sen när han satte sig ner på sitt sätt såg jag att den där hunden är "mätt och belåten" . Bus hund. Då har han stått och käkat ur påsen.... och ja jag har bara mig själv och skylla. Av mängden att döma så hade han inte ätit så pass mycket att jag skulle vara tvungen att åka in.
Han vara bara mätt och belåten.

/ Elenor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar